BEDIA intelligente tanksensor ITS 60 wordt gebruikt om de vulniveaus van dieselbrandstoffen te bewaken. De sensor kan automatisch herkennen welke soort dieselbrandstof (biodiesel, zomer-/winterdiesel enz.) aanwezig is en kalibreert zichzelf daarop.
Het capacitatieve meetprincipe maakt niveaumeting mogelijk zonder mechanisch bewegende delen. Dit verhoogt de stabiliteit en de bedrijfsveiligheid aanzienlijk.
Vanwege hun robuuste ontwerp, hoge IP-beschermingsklassen en een werktemperatuurbereik van -40°C tot +85°C (-40°F tot +185°F) wordt de BEDIA intelligente tanksensor voornamelijk gebruikt in de volgende gebieden:
De nieuwe tanksensor ITS 60 kenmerkt zich door een bijzonder stabiel, maar licht mechanisch systeem, speciaal ontworpen voor “Heavy Duty Applications”. De montageflens en meetbuis zijn vervaardigd uit gegoten aluminium.
Deze constructie maakt het inbrengen van tanksensoren tot een lengte van 1200 mm mogelijk, zonder extra ondersteuning op de tankvloer. De flensgatverdeling is compatibel met commercieel gebruikte tanksensoren. Dit betekent dat dit systeem zonder dure ombouwwerkzaamheden gebruikt kan worden. Meetprincipe
Het niveaumeetsysteem ITS 60 is gebaseerd op een capacitief meetprincipe. Een condensator wordt gevormd door een elektrisch geleidende plaat en een aluminium buis. Afhankelijk van het niveau varieert het resterende luchtvolume tussen de meetelektroden. De resulterende capacitatieve verandering wordt geregistreerd en verwerkt door de microcontroller.
Analoge uitgang
De analoge uitgang is gebaseerd op een “open-drain-spanningsuitgang”, die een spanningsval op een weerstand emuleert. De sensor kan dus direct worden gebruikt in plaats van een normale weerstandssensor. Schakel uitgang
De schakeluitgang is verkrijgbaar als lowside-schakelaar of highside-schakelaar.
De schakeluitgang is beveiligd tegen kortsluiting en geschikt voor 500 mA.
Bij inductieve belastingen moet een vrijloopdiode parallel aan de verbruiker worden geschakeld.
BEDIA intelligente tanksensor ITS 65 wordt gebruikt om de vulniveaus van welke soort olie dan ook te bewaken. De sensor kan automatisch herkennen welke olie (hydrauliekolie, motorolie etc.) aanwezig is en kalibreert zichzelf daarop.
Het capacitatieve meetprincipe maakt niveaumeting mogelijk zonder mechanisch bewegende delen. Dit verhoogt de stabiliteit en de bedrijfsveiligheid aanzienlijk.
De ITS 65 biedt ook detectie van de temperatuur van het medium via een Pt 10000, die aan de punt van de sensor is bevestigd. Vanwege hun robuuste ontwerp, hoge IP-beschermingsklassen en een werktemperatuurbereik van -50°C tot +150°C (-58°F tot +302°F) wordt de BEDIA intelligente tanksensor ITS 65 voornamelijk gebruikt in de volgende gebieden :
De nieuwe tanksensor ITS 65 wordt gekenmerkt door een bijzonder stabiel, maar licht mechanisch systeem, speciaal ontworpen voor “Heavy Duty Applications”. De montageflens en meetbuis zijn vervaardigd uit gegoten aluminium.
Deze constructie maakt het inbrengen van tanksensoren tot een lengte van 1200 mm mogelijk, zonder extra ondersteuning op de tankvloer.
De flensgatverdeling is compatibel met commercieel gebruikte tanksensoren. Dit betekent dat dit systeem zonder dure ombouwwerkzaamheden gebruikt kan worden. Meetprincipe
Het niveaumeetsysteem ITS 65 is gebaseerd op een capacitief meetprincipe. Een condensator wordt gevormd door een elektrisch geleidende plaat en een aluminium buis. Afhankelijk van het niveau varieert het resterende luchtvolume tussen de meetelektroden. De resulterende capacitatieve verandering wordt geregistreerd en verwerkt door de microcontroller.